Annons:
Etikettallmänt
Läst 1262 ggr
LenaR
2012-03-05 11:55

Vem sa det här?

Jag utnyttjar mitt tröstpris till att lägga upp ett nytt citat:

Jag föraktar den värld som inte anser att musik är en högre uppenbarelse än all visdom och filosofi.

Vem sa så?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
LenaR
2012-03-05 11:58
#1

Rätt svar är Beethoven.

Jag röstade (dumt nog) på rätt alternativ själv, så den som drar upp Beethoven-stapeln till två röster får därmed skapa en ny citatundersökning!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2012-03-07 21:13
#2

Det är ingen fara, vinnaren räknas som den första att ge sig till känna. Flört

Jag trodde dock det var Nero, så jag hade ju fel.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
2012-03-08 23:19
#3

Då har jag lurat två personer att tro att det var Nero! Jag tyckte själv att det lät som något Nero kunde ha sagt, så det var roligt att ni gick på det tyckte jag. Oskyldig

Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2012-03-10 14:56
#4

Haha, jag förstår dig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LinaN
2012-03-12 11:47
#5

jag röstade Bethoven ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Skogselva
2012-03-12 12:49
#6

#5 Grattis Glad då får du gärna lägga upp ett nytt citat, (om du vill, det ska inte bli ett tvång. Flört)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
LinaN
2012-03-12 16:31
#7

#6 tack. regeln är alltså ett historiskt citat från valfri epok?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Skogselva
2012-03-12 18:59
#8

#7 Jupp Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: