Religioner, bruk och seder

Under de tider man offrade

2013-04-14 15:44 #0 av: [Misstaget]

Hej! Oskyldig

Jag undrar om det finns någon här som har en bra sida där man kan läsa om offer? Eller om någon vet något själv?

Hur stod det till i offringen av människor? hur gick det till? Hur vanligt var det? Hur stod det till när det gällde djur? Osv! Jag vill veta allt som jag kan få tag i! Regnbåge

Vidare undrar jag vart/hur man kan få tag i en offerkniv och hur mycket de kan tänkas kosta Oskyldig

Anmäl
2013-04-14 15:46 #1 av: Pelle Långlös

Varför vill du ha en offerkniv? Hade du tänkt att offra någon?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-04-14 15:53 #2 av: [Misstaget]

Nej, jag har inte tänkt att offra någon. Grejen är bara det att de är så coola och jag skulle vilja ha en som prydnad, om det inte är olagligt någonstans? Snopen

Om det är konstigt att visa intresse för det som inte direkt hör till ens egen tidsålder eller religion så får jag väl be om ursäkt för frågan då Oskyldig.

Anmäl
2013-04-14 16:10 #3 av: Pelle Långlös

Jo visst får du fråga här inne om olika tidsåldrar blev bara fundersam att du ville ha sån kniv i samma inlägg om offring.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2013-04-14 16:16 #4 av: [Misstaget]

Aha, du menar så Förskräckt. Jo, tänkte inte riktigt på att det kunde uppfattas så, hade mer i tanken att de två hörde ihop och var hyfsat korta frågor, så man kunde lika gärna infoga dem i samma Oskyldig.

Men om man inte vill svara på just den så kan man istället svara på de som står över den, om man har något att bidra med och vill Får idé.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.