Annons:
Etikettfilmer-böcker-tidskrifter-musik
Läst 1337 ggr
Skogselva
2010-07-17 16:03

Ficktjuven boktips!

Jag vill rekommendera "Ficktjuven" av Sarah Waters, en samtida författare, ni kanske hört talas om henne?

Hon har bland annat skrivit "Kyssa sammet" och "Nattvakten". Många av hennes böcker (inte Nattvakten, dock) utspelar sig i viktorianska England.

Hon är phD i litteraturhistoria och hennes böcker är mycket intressanta historieskilldringar (om man kan kallade det så).

"Kyssa sammet", "Ficktjuven" och "Livstråden" utspelar sig under den viktorianska eran.

Ficktjuven handlar om Susan, en tjuv, och Maud, en fin dam, och Gentlemans djävulska planer för att komma åt Mauds förmögenhet. Intrigerna tätnar och man börjar snart ana ett dubbelspel. Med risk för att jag redan sagt för mycket så säger jag inte mer.

Mycket nöje Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Skogselva
2012-03-01 21:43
#1

Det önskades boktips, så jag knuffar upp de boktips som redan finns, utifall att de blivit förbisedda.

Nu har jag också läst "Kyssa sammet" och håller på med "Livstråden" (och så många fler böcker). De kan nog förtjäna sina egna trådar, men tänkte tillägga att om lesbisk romantik skulle verka avskräckande, kanske för att man skulle tycka att det skulle ha varit mer intressant med kärlek mellan man och kvinna, eller om man skulle vara rädd för de porrigaste böckerna ever, så är det inget att vara rädd för. Flört

Handlingen fokuserar på så mycket mer på bara kärleksbekymmer, så att säga. Det finns något åt alla.

Bra böcker!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2012-03-01 21:59
#2

Tycker ni boken låter intressant, men vill inte läsa den?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: