Annons:
Etikettallmänt
Läst 4616 ggr
Skogselva
2010-02-17 17:51

Psst, presentera er! :)

Tyckte det kunde vara kul om vi skrev något om oss själva här. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

  • Redigerat 2020-12-03 21:29 av Niklas
Annons:
Skogselva
2010-02-17 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ironiskt nog så har jag väldigt svårt för presentationer…

Jag heter Pernilla, men lyssnar till Skogselva här på forumet och är Sajtvärd här.

Några av mina stora intressen är: historia, ockultism, folktro språk, böcker och skriva.

Så vad kan man säga? Jag är en blivande bibliotekarie som gärna själv blir författare och som gärna pluggar språk och historia på fritiden.

Glömde säga att jag kan bli lite snurrig ibland eftersom jag gärna ger mig på filosofiska frågor som ibland är något större än människans förstånd. Flört

(Är även Sajtvärd för Månväsen välkomna dit också Glad)

Så här ser jag ut om någon är nyfiken:

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
2010-02-28 18:03
#2

Jag heter Gunilla och är Sajtvärd på Tarot.

Några av mina intressen förutom taroten är målning och teckning, nej förresten det är inget intresse utan en passion.

Livsåskådning och existensiella frågor tycker jag är intressant och kan även vara mycket filosofisk ibland, så till den mildra grad att jag inte hittar ut ur mina egna tankar…….

Häxa - filosof - konstnär - tarottolkare - ifrågasättare och nyfiken

Skogselva
2010-02-28 18:05
#3

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
2010-02-28 18:13
#4

Tackar :-)

Maria
2010-02-28 19:22
#5

Hej, jag heter Maria och bor i Göteborg. Mina största intressen är god mat, trädgård, djur och natur och böcker förstås. Har för närvarande två katter.

Jag tycker mycket om historia och gillar att lära mig nytt så jag tycker denna sidan verkar vara väldigt spännandeGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skogselva
2010-02-28 21:02
#6

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Papaya
2010-03-02 18:52
#7

Jag heter Emma, är född 92 och bor i Uddevalla.

Jag har många olika sorters djur som jag tycker mycket om. Utöver dem gillar jag att rita, läsa och skriva, lyssna på musik, se på film osv. Historia är ett av mina favoritämnen och jag tror därför att denna sidan kan passa mig. :) Jag går bild & formgivning andra året och trivs jättebra med det. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Skogselva
2010-03-02 18:55
#8

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Papaya
2010-03-02 19:06
#9

Tacktack ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Author7
2010-03-02 19:42
#10

Hej hej!

Jag heter Anna och har nog alltid gillat hisotria. Tycker det är intressant att läsa om vad som har hänt i världen, hur det var förut och hur mycket det har påverkat vår tid. Allra mest gillar jag nog 1800-talet. Vet inte varför men det hände så mycket då den insturella revoultionen , elen kom till, glödlampan etc. Plus att de hade så vackra kläder på den tiden! Men gillar även medeltiden och  antika eygten.

på någotsätt gillar jag tidigare århundranden bättre än vår tid. Mest dels för vårt miljlöförstörande. och så klädde man sig så mycket finare i förr i tiden. Med långa vackra klänning ibland i flera våningar; underkjolar….

Mina andra intressen är och kanske ett av de största skriva, läsa, datorn ,simma och teater.

Är även medlem i Månväsen som har samma Sajtvärd.!

Medarbetare för Days of our lives

Skogselva
2010-03-02 21:08
#11

Välkommen Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

SaraC
2010-03-02 22:55
#12

Jag heter Sara, är 24 år och till våren nykläckt lärare. Bor tillsammans med sambo, hund och katter. Hundintresset är ett, andra är djur och natur i övrigt, matlagning och bakning och att läsa och pyssla i hemmet. Jag har nog alltid haft en fascination för historia och i höstas när jag läste Historia I blommade den ut mer ordentligt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Skogselva
2010-03-02 22:56
#13

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
NaimaG
2010-03-03 03:04
#14

Jag heter Naima och innehar en påbörjad universitets utbildning inom Museologiprogrammet som behandlar allt inom historik från föremålskonservering till kulturarv och konst. Mitt störst intresse är historia men inte vilken historia som helst, har ganska svårt för krigshistoria, nationellhistoria och populärhistoria.

NessaInglorion
2010-03-03 11:29
#15

Hej!

Jag hetar Linda och florerar mycket på tarot och healing.ifokus.

Är en sökare av naturen och är förbenat vetgirig. Känner igen mig i många  presentationer här. Folisofi, psykologi, språk och historia är favoriter! Älskar att skriva och skriver mycket dikter, både på svenska och engelska. Precis som skogselva så vill jag också gärna bli författare men just nu är det bara en hobby eller som Gilla skrev; en passion.

Arbetar som konsult och har gjort det i 10 år snart. Har läst engelska och lingvistik på universitetet men det är 11 år sedan hehe…

Har en känsla av att jag kommer titta in här ofta! Bra initiativ skogselva! Skrattande

"Låt själen vara fri"

Skogselva
2010-03-03 12:41
#16

#14 & 15 Välkomna Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[GunillaR]
2010-03-03 13:00
#17

# 15 - Hej Nessan!

NessaInglorion
2010-03-03 13:12
#18

#17 Hej Gilla! Kyss

"Låt själen vara fri"

Muzzy
2010-03-08 10:09
#19

Halloj!

Jag e ju då en galen människa helt allmänt o har levat i 19 år Tungan ute Dessutom e jag urkass på att skriva presentationer, men jag ska försöka iallafall ^-^

Bor i Borås för tillfället där jag studerar tillsammans med Skogselva o även Author7. Delar min lägenhet med min lilla korv på fyra ben; min jycke! Skrattande

Jag har alltid tyckt de varit intressant med historia men dock e de inte mitt starka ämne men man lär sig alltid ngt nytt var dag Flört Utöver de så e jag galen i manga, anime, filmer, teckna, böcker etc…o så djur såklart!

De vart allt jag borde ta med här annars kommer de att spår ur (om de inte redan har gjort de…Obestämd) Just ja! Mitt riktiga namn e Miranda ^-^

Skogselva
2010-03-08 11:18
#20

VälkommenGlad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Mysan59
2010-03-16 17:24
#21

Hej!

Heter Pia men går under namnet Mysan59 här.

Är 50 år och har tre vuxna barn och två barnbarn. Bor själv med min hund Loppa.

Jaaa… kommer inte på nåt mer faktiskt. Glad

Skogselva
2010-03-16 17:54
#22

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Mysan59
2010-03-16 18:10
#23

Tack! Glad

Anthka
2010-03-17 08:36
#24

Anna här, finns en hel del på medeltiden.i.fokus då jag återskapar den perioden (medlem i två medeltidsföreningar). Annars har historia alltid varit mitt stora intresse, från början vitt och brett för att på senare år smalna av till kulturhistoria (även om de flesta typer av historia fortfarande är roligt).

Lärarkandidat (med studieuppehåll), boende på landet med barn, blivande man och kattskrälle…

'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

LenaR
2010-03-17 11:53
#25

Lena heter jag, krukmakare till yrket efter att ha vindlat igenom några andra karriärer i mina tidigare epoker. Cool

Hatade historia i skolan för alla regentlängder och krig och landsgränser som flyttades och… slika ointressanta saker. Det enda som fick upp mitt intresse någon enstaka gång var historisk skönlitteratur.

Jag fick koll på epokerna först genom musiken, eftersom jag spelade flera instrument som tog mig till alla möjliga tider, från medeltiden ända in i nutid. Trots mitt yrke är jag fortfarande bättre på att skilja t.ex barocken från klassicismen i musik än i konst.

Ser fram emot att lära mig massor på det här forumet! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2010-03-17 12:54
#26

Välkommen Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

42436WD
2010-04-09 22:19
#27

Jag går i samma skola som skogsälvan.

Min litteratursmak innefattar alla epoker, även samtida. Det enda kravet jag har när jag läser en bok är att den ska ge mig en kraftfull känslomässig upplevelse.

Min speciallitet är dock antika verk. Av allt som har skrivits anser jag att Sofokles verk Kung Oidepus och Antigone är det bästa som någonsin har skrivits.

Annons:
Author7
2010-04-09 23:18
#28

#28 Går också i samma skola! ;) Kul att se lite fler bhs-are ;)

Medarbetare för Days of our lives

Author7
2010-04-11 17:38
#29

19# Glöm inte 42436WD. ;)

Medarbetare för Days of our lives

Zynell
2010-05-14 14:47
#30

Jag har precis hittat hit och tänkte presentera mig. :)

Nellie heter jag, 30 år, bor utanför Stockholm med sambo och son. Studerar vid Stockholms universitet där jag läser upp till en kandidat i historia, magister i förlagskunskap samt master i svenska. Planerar att arbeta inom bokbranschen efteråt.

Mina största intressen är att skriva och sjunga. Jag brinner även för historia, framför allt social historia. Andra intressen är att tillverka handgjord naturkosmetika samt det andliga/övernaturliga.

Jag hoppas att jag en dag kan arbeta som författare på heltid. :) Två av mina böcker kan man läsa på kapitel1.se.

Det var lite om mig! Glad

Skogselva
2010-05-15 15:31
#31

Välkommen Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

SHV-Pysen
2010-05-23 16:04
#32

Jag heter Maja och blir 18 år fyllda senare i år.

Här är jag känd (eller ökänd om man så vill) under namnet SHV-Pysen. Det namnet uppkom utan bättre fantasi efter min sköthäst som jag haft i fyra år nu. En liten shettis med både de bästa och de värsta sidorna :)

Min lilla pålle och hästar överlag är inget intresse, snarare min vardag och mitt liv. Mina främsta intressen är historia och film, och kombineras dessa två då blir det perfekt :)

Jag går andra året på mediaprogrammet i Gävle.

Skogselva
2010-05-23 18:15
#33

#32 Välkommen Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[stblues35]
2011-01-18 22:52
#34

Pssssssssssssssssst..kommer intrillande här med!:)

<--- Stefan,39,gillade historia i skolan..tyvärr var jag trött på resten!:)

Annons:
Skogselva
2011-01-19 12:08
#35

Välkommen hit också Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Lexieplexie
2011-02-10 18:40
#36

Jag är en musikforskare som skrivit om Povel Ramel och hans förhållande till MELODINS EPOK (en beteckning jag själv lanserat).

Jag älskar att fundera och försöka förstå historien och vår egen tids förhållande till det förgångna.

För att kortfattat förklara vad Melodins epok är så kan man säga att det är beteckningen på populärmusiken från slutet av 1800-talet till mitten av 1960-talet, eller genremässigt från varieté till bossa nova - alltså före pop och rock. Melodins epok är en brytningstid mellan det gamla bondesamhället och det moderna välfärdssamhället och mellan det nationella och det internationella - allt detta märks i populärmusiken från denna tid. Melodins epok sammanfaller med det vi kallar modernismen och industrialismen. Jag har skrivit om detta i min avhandling: Med Gårdagens Dörr på glänt - Povel Ramel och melodins epok och en kortfattad presentation av melodins epok finns HÄR.

Jag har en blogg - SKÖNA KONSTER - där jag reflekterar över historia, samhälle och kultur både i mikro- och makroperspektiv.

Skogselva
2011-02-11 16:35
#37

#36 Välkommen! Glad Intressant om melodins epok, förresten.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
[Jimmy.L]
2012-03-17 19:30
#39

Jimmy heter jag, främsta intresset här är militärhistoria, tycker det är kul att se sådant som allmänheten länge inte fick besöka. Finns mycket spännande att se och platserna tycker jag har en intresant historia som många glömer bort.

Skogselva
2012-03-18 11:23
#40

Välkommen Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Erry
2012-04-28 19:51
#41

Jag heter Erika, men mer känd som Erry bland vänner och annat folk :) Jag flyttade hemifrån från lilla byn Årsunda i Gästrikland till Karlstad när jag var 16 för att studera Natuvetenskap inr djurvård på gymnasiet. När jag var klar med det så flyttade jag vidare till vackra Visby och studerade Speldesign och grafik på högskolan. Men blev väldigt skoltrött och läste aldrig färdigt sista året, så nu vid 23 års ålder sitter jag hemma hos mina föräldrar i den lilla byn igen :) Det blir dock inte långvarit, till sommaren hoppas jag att kunna flytta till Göteborg och läsa Sjökaptensprogramet på Chalmers! På sommrarna brukar jag jobba på Gotlandsfärjan M/S Visby.

Som ni märker så är resa ett stort intresse ;) Har nog aldrig bott längre än 1 år på samma ställe, även om det har varit i samma stad. Enligt min mor så var min gammelfarmor sienare och gammelfarfar en vresig sjöman så det kanske ligger i blodet ;) Andra intressen är såklart historia, skepp, spel, film, konst, gyckleri, klättring, vara ute på havet, teckna, skriva, musik, djur, natur och säkert en del annat!

Min favorit-tidsålder är 1600-1700-tal om det så kommer till vackra briggar, sjöfarare i karibien, franska aristokrater, japansk arkitektur och historia, mode och allt där emellan! Annars är jag rätt inne på vikingatid. När jag bodde i Visby var jag dock aktiv i SCA-gruppen Styringheim som är mer inne på medeltid.

Min stora dröm är att en dag vara kapten på ett skepp som Ostindiefararen och segla över alla världens hav, vartän vinden för oss. Där man antingen får jobba eller betala för att åka med, och för evigt vara fri! ;)

Det var "lite" om mig ;D

Annons:
Skogselva
2012-04-29 11:01
#42

Välkommen! Glad

Om du kommer till Göteborg måste jag rekommendera ett besök ombord på Götheborg. Var där förra sommaren, och det var det häftigaste jag gjort, för det har alltid varit min dröm att få gå ombord ett sån't skepp, men ångrar att jag inte tog en guidad tur. Hade gärna velat klättra upp i riggen också, men det antog jag att man inte fick, så jag varken frågade om lov eller försökte mig på det. Men som volontär så får man det kanske, så leker med tanken på att bli det en helg här i sommar. Jag älskar den här sortens skepp.

Jag gillar det mesta i historia, men sjöfart och det som hör där till under 1600-1700-talet är det största intresset, för rent ut sagt så är jag piratnörd, med inriktning på guldåldern. Oskyldig

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Erry
2012-04-29 23:24
#43

Jag tänkta åka dit på 20 maj på internationella marindagen. Hoppas på att hon ligger i hamn då, fast hon kanske inte ens är sjösatt än?

Jag har maaaassa bilder från land, och från sjöss, när hon låg i hamn i Gävle för någon sommar sedan :D Dock var det lite dyrt att bara gå om bord så tog en tur med Briggen Gerda istället :) Men jag ska gå ombord så fort jag får chansen! Hade varit så otroligt roligt att resa med henne till Brest och Bremerhaven i sommar, men den turen är precis de veckor jag jobbar :(

Det borde finnas ett Pirater iFokus! :D Kanske man ska skapa ett?

Erry
2012-04-29 23:25
#44

Europas Maritima Dag menade jag ;P

Erry
2012-04-29 23:28
#45

http://europasmaritimadag.se/besokande-fartyg/

Götheborg ska vara där! Yes!! :D

Skogselva
2012-04-30 09:58
#46

#43 Det borde så verkligen finnas! Nu har jag redan två sajter, och det är lagom många, men visst har jag lekt med den tanken. Jag skulle absolut vara där om den startades.

Jag tror hon sjösattes i februari om inte annat. Jag har också mängder med bilder, men visst kostade det lite, men för min del var det värt det - det var ju ändå en livslång dröm. Skrattande

Synd att så'na där saker alltid ska krocka, nu är jag i och för sig lite mer landkrabba än vad jag hade önskat, men jag skriver också, om pirater förstås, och för den sakens skull hade det varit väldigt kul att få segla på Götheborg. Kan inte tänka mig ett mer spännande sätt att göra efterforskningar på.

Men man kanske ska försöka unna sig en tur till de där maritimdagarna, programmet verkar ju jättekul, Göteborg som är så nära också.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Erry
2012-04-30 22:29
#47

Hmm, jag kan prova starta :D Har lite kompisar som jag borde kunna sparka dit också!

Coolt! Hade vänner med mig som hellre ville betala för att åka med Gerda förra gången, men denna gång ska jag ombord!

Tycker jag du ska! ;) Verkar som en väldigt rolig dag! Ska själv även passa på att gå på öppet hus på Chalmers och se om de vet ungefär vad intagningspoängen kommer ligga på i år :P

Skogselva
2012-05-01 08:55
#48

#47 Ja, gör det. Stundtals kan det vara lite jobb, men det är väldigt kul också att driva en sajt (och bjud in mig, pretty please Oskyldig).

Mina vänner ville inte besöka skeppet alls, så det slutade med att jag åkte själv, men då fick jag också gå i min egen takt och ta de där tre vändorna i skeppet medan jag funderade på om jag verkligen hade sett allt som fanns att se, så det gjorde inte så mycket.

Har börjat spåna lite på maritimdagen, hoppas jag kan då, för jag vill ombord på Götheborg igen! (Jag tyckte det var så häftigt att en gång inte räcker.) Skrattande

Lycka till med Chalmers, förresten.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Erry
2012-05-05 14:58
#49

#48 Har skickat in en intresseanmälan :)

Vilka tråkia vänner! Får se om mina kommer vara lika tråkiga denna gång.. Har dock en känsla av att större del av dagen kommer spenderas ombord på Götheborg om jag får bestämma ;)

Hoppas du kan! Kommer ju finnas mycket spännande saker!

Tackar! :D

Skogselva
2012-05-06 16:13
#50

#49 Yay! Skrattande

Ja, lite trist, men man kan ju inte ha allt gemensamt med alla. Vi pluggade för en omtenta och dem hade jag inte sjöfartshistorie-intresset gemensamt med.

Jag tror faktiskt att jag kommer kunna ta mig ned till Göteborg för maritimdagen och har hittat en kompis som verkar lite intresserad, men hon kanske inte inser hur många varv jag vill gå ombord på Götheborg innan jag känner mig klar. Oskyldig

Vi får väl se, hoppas gör jag också.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Erry
2012-05-20 03:34
#51

#50

Woo! Maritima dagen i morgon! :D Eller om några timmar

Du får leta på mig! Jag kommer vara den andra personen som vägrar kliva av Götheborg ;D (Kommer ha pilotjacka, har guldbrunt lockigt fluffigt hår och har en annan lite längre tjej i släptåg som konmer vara måttligt intresserad av skeppen och allt jag babblar om ;D)

Skogselva
2012-05-23 18:54
#52

#51 Det blev inte av för min del. Rynkar på näsan

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: