Annons:
Etikettmusik
Läst 1373 ggr
Skogselva
2011-07-14 22:21

Music Hall

Ett fenomen som jag blev nyfiken på när jag läste boken "Kyssa sammet" av Sarah Waters. Boken utspelar sig i slutet av 1800-talet i England och handlar om Nancy som blir "Music Hall-stjärna", nu får ni läsa boken om ni vill veta mer om det. Tungan ute Any how, music hall är en varitéform som var populär från mitten av 1800-talet till tidigt 1900-tal.

Detta videoklipp är av Little Tich, och spelades in ca 1900.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Skogselva
2011-07-14 22:24
#1

Det här är Marie Lloyd (1870-1922) , en, för sin tid, populär music hall-stjärna och hon sjunger The Coster Girl In Paris

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
2011-08-13 10:34
#2

Skicklig, den där Little Tich!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2011-08-13 11:54
#3

Ja verkligen och de där fötterna är roliga tycker jag.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2011-12-10 21:50
#4

Putt med anledning av Alessandro Moreschi.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: