Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1266 ggr
Skogselva
2012-02-27 11:11

Tänkte bara uppdatera lite granna

På sistone så har jag då varit osynlig här, jag har kommit och kollat ifall det hänt något, men har det inte hänt något så har jag inte gjort så mycket själv heller.

Min höst har varit fruktansvärt jobbig, med alldeles för mycket uppgifter och deadlines alldeles för tätt inpå varandra. Så jag har inte haft någon vidare ork att ta mig an mina två skötebarn, Epoker och Månväsen. Det hela slutade med att jag har tagit studieuppehåll, och redan några dagar efter det beslutet började jag må bättre, få mer energi and what not.

Det jag gör nu är att söka jobb, övningskör och pluggar teori (för jag ska ha körkort innan året är slut, det har jag bestämt mig för). I övrigt så går jag plockar lite hemma, ni vet, bara för att man inte pluggar längre så vill man ju gärna ha en ursäkt att inte göra det man ska göra, jag ritar, jag skriver och jag läser - så nu gör jag nästan bara sådant som jag vill göra Skrattande och jag känner mig väldigt sugen på att ta mig an sajterna igen, mer engagerat än förr MEN… jag saknar idéer, vad ska jag hitta på för nå't? Skriva om och så vidare, vad önskas?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
LenaR
2012-02-27 22:57
#1

Boktips är alltid roligt! Och andra kulturtips förstås - musik, konst, teater, film….


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2012-03-01 21:11
#2

Åh kära hjärtanes, ska du ha mig till att berätta vad en bok, eller film för den delen, handlar om? Tungan ute Det är inte en talang jag har, haha. FlörtMen ska naturligtvis göra mitt bästa när jag hittar något intressant.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
2012-03-01 22:39
#3

Okej, du började på en artikelserie om intressanta kvinnor i historien. Den kan du ju gärna fortsätta på! Flört

Apropå det har jag en efterlysning. Det fanns en kompositör, jag tror hon var verksam under barock eller kanske renässans, som vägrade gifta sig eftersom gifta kvinnor var mannens egendom på den tiden. I stället försörjde hon sig som prostituerad, var älskarinna åt rika män, och behöll därmed sin frihet att skriva musik.

Någon som känner igen det och kan säga vem det handlar om?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2012-03-02 12:48
#4

Intressant, men är du säker på att du menar en kvinnlig kompositör och inte författarinnan Mary Wollenstonecraft som levde på 1700-talet? Finns kanske fler kvinnor som vägrade gifta sig på grund av den orsaken, men Mary är den enda jag känner till. 😊 Fast hon försörjde sig inte som prostituerad förstås. Hon såg äktenskapet som en legal form av prostitution så det kanske inte alls är samma person vi talar om…

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
2012-03-02 20:52
#5

Nej nej, inte hon! Då hade jag kommit ihåg vem det handlade om. Det här är en väldigt okänd kompositör, och jag vet inte om hon skrev bra musik ens. Fast jag har för mig att hon beskrevs som underskattad, kanske p g a sitt kön, kanske p g a sin försörjning. Jag tror hon var italienska, men det vet jag inte heller säkert.

Hoppas hoppas att någon kan tala om för mig vem det handlar om!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
2012-03-03 17:46
#6

Okej, men nu när du säger det har jag för mig att jag läst om henne någon gång, men minns inte vad hon heter.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: