Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2439 ggr
mikeiko
2012-06-03 15:09

Steampunklajv 7/7'12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fantaster!

Vill flagga lite för det kommande lajvet "Förlovning i ånga" som kommer utspela sig den 7 juli nu i sommar, i Stockholm. Anmälningarna är öppna lite till!

Vad: Steampunklajv i Stockholm; Lilla lugnet i Bromma kl 12-03 den 7/7´12.

Kostnad: 200 kr

Anmälan: Intresseanmäl till evighetensvagskal@hotmail.com innan den 7e Juni.

Vi kommer snart att publicera vår fantastiska trerättersmeny! Vegetariskt alternativ finns självklart också.

Har ni frågor går det även bra att PMa mig här på iFokus!

~ ~ ~

Vi bjuder er välkomna till ”Förlovning i ånga” ett fantastiskt lajv med steampunk-tema där vi ger er en hel värld att leka med, att upptäcka tillsammans med oss och forma själva.

Hemsida: http://steamlajv.webs.com/

Facebook: https://www.facebook.com/events/365249673490547/

~ ~ ~

Äntligen är det officiellt!
Efter månader av viskandes över hela riket Donáme, från de förgyllda salarna i slottet till de vältrafikerade trånga gränderna i småstäderna. Budet som så många väntat på, likt känslan innan stormen, dundrade nu över murarna lika snabbt som zeppelinarna kunde bära det, längs med vägarna, på var man och kvinnas läppar, äntligen.

Den högt och väl ansedda adelsfamiljen af Vinterulvs äldsta son Alrik trolovades med prinsessan Darya Mizina från det betydligt mindre men strategiskt sett viktiga grannlandet i norr, Oktarindia. Många undrade varför denna förlovning hållits hemlig för resten av riket under så lång tid, andra gissade sig till att det var på grund av de ryktena som läckt genom Krigskollegiets kontroll, om en annalkande invasion från Kardmonia, det mystiska landet i öster som få spioner kommit tillbaka ifrån…

Då familjen af Vinterulv som sedan flera generationer tillbaka funnits vid tronens högra sida som rådgivare och dignitärer, har fullt upp med förberedelser inför kungens stundande femtiofjärde födelsedag överlät Alriks far, Alvaster, arrangerandet av förlovningsfesten till sin svåger Ludwig af Edellöw. 

Ludwig har i sin tur överlåtit det största ansvaret och planerandet till sin näst yngsta dotter Gabrielle. Ett val som blivit ett nästan lika stort samtalsämne som festen i sig, då hon har en stor förkärlek till allt äventyrligt och nytt kan ingen gissa sig till festens tema eller innehåll. Några få saker vet man däremot, det har utlovats exotisk dans, en nyskapande revolution inom modeindustrin, ett hett framträdande av hög klass och självklart ett dignande bord fyllt till bredden av alla tänkbara läckerheter.

Detta är festen man inte vill missa, detta är festen man vill smita in på även om man inte blivit bjuden, så kom och bjud till dans denna afton, med eller utan kungligt sigill – för all del, testa dina chanser.

~ ~ ~

Annons:
Skogselva
2012-06-07 12:20
#1

Häftigt! Jag älskar steampunk, men jobbar hela sommaren och Stockholm är för långt bort. Obestämd Sen vet ju inte jag vad som är ett bra förstagångslajv eller inte, men det hade varit kul att prova.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

mikeiko
2012-06-07 18:14
#2

#1 Vi kommer köra fler lajv längre fram, kanske du har chans att komma nån annan gång :)

Skogselva
2012-06-09 20:51
#3

Kanske det, hade varit kul att prova på, om inte mer. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Erry
2012-06-14 16:36
#4

#2 Bäst för er att ni har fler lajv! ;P För jag jobbar också den 7:e..

mikeiko
2012-06-14 23:08
#5

#4 Typiskt typiskt! Men kul att ni är intresserade ändå :D

Varga
2012-09-05 17:03
#6

Nu är det lite sent att uppdatera, men vi kör lajvet "Den Ångdrivna Hästen" nu i helgen, den 9/9-12!

http://www.steamlajv.webs.com

Det är fortfarande möjligt att kasta sig in i lajvet, dock utan personliga intriger :) Annars kommer det som sagt att komma en uppföljare, troligen i vår :)

//en av arrangörerna ;)

Annons:
Skogselva
2012-09-30 11:15
#7

Kul, jag ska definitivt informera min kompis som delar mitt steampunkintresse om att det sker en del så'na här lajv även i Sverige.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Varga
2012-10-01 12:32
#8

Då det förra lajvet blev en succé kommr nästa lajv spelas redan den 2a Februari 2013! :D

Skogselva
2012-10-01 20:33
#9

Kul, får se om man kanske kan lyckas ta sig dit då. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Upp till toppen
Annons: