Annons:
Etikettreligioner-bruk-och-seder
Läst 1331 ggr
[Misstaget]
2013-04-14 15:44

Under de tider man offrade

 Hej! 😇

Jag undrar om det finns någon här som har en bra sida där man kan läsa om offer? Eller om någon vet något själv?

Hur stod det till i offringen av människor? hur gick det till? Hur vanligt var det? Hur stod det till när det gällde djur? Osv! Jag vill veta allt som jag kan få tag i! 🌈

Vidare undrar jag vart/hur man kan få tag i en offerkniv och hur mycket de kan tänkas kosta 😇

Annons:
Pelle Långlös
2013-04-14 15:46
#1

Varför vill du ha en offerkniv? Hade du tänkt att offra någon?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Misstaget]
2013-04-14 15:53
#2

#1

Nej, jag har inte tänkt att offra någon. Grejen är bara det att de är så coola och jag skulle vilja ha en som prydnad, om det inte är olagligt någonstans? 😮

Om det är konstigt att visa intresse för det som inte direkt hör till ens egen tidsålder eller religion så får jag väl be om ursäkt för frågan då 😇.

Pelle Långlös
2013-04-14 16:10
#3

Jo visst får du fråga här inne om olika tidsåldrar blev bara fundersam att du ville ha sån kniv i samma inlägg om offring.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Misstaget]
2013-04-14 16:16
#4

Aha, du menar så 😮. Jo, tänkte inte riktigt på att det kunde uppfattas så, hade mer i tanken att de två hörde ihop och var hyfsat korta frågor, så man kunde lika gärna infoga dem i samma 😇.

Men om man inte vill svara på just den så kan man istället svara på de som står över den, om man har något att bidra med och vill ☝️.

Upp till toppen
Annons: