Epoker iFokus

Epoker

Etikettinredning
Läst 1785 ggr
Skogselva
0

Triclinium

Romarnas storslagna villor var indelade i olika rum. Triclinium är matsalen och namnet kommer ifrån grekiskans tri (tre) kline (soffa).

Som bekant låg romarna ned till bords och matsalen var inred med ett bord och tre soffor som oftast satt fast i väggen.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ahnna
0

Jag tyckte att rubriken lät som en bakterie eller inälvsparasit av nåt slag! Skrattande Tungan ute Tänk så fel man kan ha…

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Skogselva
0

Ja, nu när du säger det så gör det faktiskt det för mig med. Måste vara grekiskans fel.

Men så'na "tvetydiga" ord kan vara skojiga, de med. Skrattande

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad