Epoker iFokus

Epoker

Etikettvapen-krigskonst-mm
Läst 1658 ggr
Skogselva
0

Pil + toxin

Ordet toxin för gift kommer ifrån grekiska ordet för "pil" - t??? (toxo).

På antiken var det nämligen väldigt vanligt att man doppade pilarna i gift innan man sköt iväg dem mot sin motståndare.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LinaN
0

Det sägs ju också vara därför pilgiftsgrodan kallas just pilgiftsgroda iom att deras sekret från huden var giftigt (pga de giftiga insekterna de åt) och skyddade grodorna från rovdjuren, men likväl så dödade deras gift människor eller åtminstonne gjorde såren svåra att läka och nog mer smärtsamma än vanligt ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Skogselva
0

Spännande Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad