Knallar
Kanske är det att anta att världen är bra liten, men jag är knappast den enda i Sverige som bor i Sjuhärad, så jag chansar. (Jag antar bara att det mesta om knallar finns att hitta i Borås med omnejd.)
Någon som har tips om böcker eller länkar där man kan läsa om knallarnas historia?
Det här är inte i släktforskningssyfte så det räcker med "allmän" historia om knallarna och/eller om månsing.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Om det är någon mer som skulle vara intresserad av knallar så kan jag rekommendera "Månsing - knallarnas hemliga språk", har precis lånat den från bibblan.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!