Epoker iFokus

Epoker

Etikett: frisyrer-smycken-acessoarer
Läst 7078 ggr
Skogselva
0

Löjligaste/roligaste frisyren?

Har ni någon så'n där epok då ni känner "åh fy vilken ful/löjlig frisyr"?  

För egen del måste jag säga runt 1780, perukerna är lite väl stora och dekorationerna lite väl fantasifulla, även för mig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ahnna
0

Överhuvudtaget när peruker och hattar går totalt överstyr så blir jag lite skeptisk. 1700-talet har ju en hel del exempel på sånt! Men redan under medeltiden fanns flera jättelustiga frisyrer, som finns att se i t.ex. Herbert Norris bok "Medieval Costume And Fashion".

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Skogselva
0

Intressant bok, med fina bilder hittade den på Google Books, den ska jag försöka lägga vantarna på (om den finns i svensk bokhandel, gillar inte köpa från utomlands Flört). Dumma google som skippat sidorna med frisyrerna…

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ahnna
0

#2 Jag har köpt mina Herbert Norris-böcker hos Bokus och Adlibris.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Skogselva
0

De gör det, så bra Glad

Bergspuman
0

På 1500-talet skulle man ha så hög panna som möjligt, det var modernt. De damer som hade lågt hårfäste rakade sig därför gärna i pannan. Usch grymt fult!

NessaInglorion
0

#5 Det håller jag vekligen med dig om! Såg inte klokt ut!

Sen är jag överlag allergisk mot de manliga 1700-talsperukerna. Brutalt fult!

"Låt själen vara fri"

NaimaG
0

Perukerna var inte bara fullt utan också rena boet för löss.

NessaInglorion
0

#7 Ja många gånger undrar jag hur man stod ut med sig själv på den tiden, fy!

"Låt själen vara fri"