Ny forumgrupp
Efter lite funderande har jag bestämt mig att lägga till gruppen "Språk".
Jag vet med mig att jag som språknörd inte skulle kunna hålla mig ifrån språkhistoria. 
Fornnordiska, utdöda språk, etymologiska betydelser et cetera hade jag tänkt mig rymma där.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Å vad kul! Jag som älskar språk! Precis vad jag längtade efter!
Yay en like! 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Fornnordiska språk skulle vara mycket intressant.
Som den linguo-holic jag är så kan jag bara hålla med.
Vore absolut intressant! 
"Låt själen vara fri"