Utställning nordiska museet
Nordiska museet har en utställning om kläder: "Modemakt - 300 år av kläder"
Den hade varit intressant att gå på, synd att Stockholm ska vara så
långt bort.
Men om någon går dit, eller redan varit där, så kanske denne någon vill dela med sig av upplevelsen och skriva en rad eller två om utställningen här? 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Aldrig varit där men jag skulle vilja. Nordiska Museet ingick i min utbildning så jag är väl bekant med deras utställningar och arbete.
Spännande 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag bor ju i Stockholm så den enda problemet för mig blir tiderna de har visningen… Kl 14 är inte ok då jag jobbar hela dagarna.
Dessutom verkar det inte finnas någon utsällning under helgen eller på kvällarna. Trist!
"Låt själen vara fri"
Ah! Nu hittade jag kvällsvisningarna! Skam den som ger sig. 
"Låt själen vara fri"