Epoker iFokus

Epoker

Etikettspråk
Läst 1086 ggr
Skogselva
2010-03-16 18:27
0

Katastrof...

… kommer ifrån grekiskan och betyder ursprungligen nedvändning.

kata - ned stroph - vända

Detta är en teatergrej från början och är alltså då det händer en "olycka".

apostrof är ett annat exempel, men betyder vända (sig) till.

(Förlåt om jag lurade någon igen. Oskyldig)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Author7
2010-03-30 22:04
0

Hade läst "panik" innan så jag var lite breed på det. Men blev lite nyfiken och fundersam på titeln. Men intresseant inlägg förövrigt!

Medarbetare för Days of our lives

Skogselva
2010-03-31 12:36
0

Så bra, tack Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad