Sommartid - dråpliga situationer
Ja, i natt klockan 2 gick vi över till sommartid, inte helt smärtfritt för min del, må jag säga.
Kanske runt 3-4 någon gång så vaknade jag till och fick ett infall att ställa om klockan till sommartid. Så jag ställde om klockan, denna ringer 8:30 som jag ställt in den på, kommer ned i köket… köksklockan är 10:30…
Så istället för att ställa fram en timme, så ställde jag tillbaka klockan ytterligare en timme.
Ska aldrig ställa om en klocka när jag är yrvaken igen - jag lovar!
Är det någon mer som varit med om att det blivit knas i samband med sommartiden?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag var uppe till klockan 6 på morgonen för att sedan vakna klockan halv tolv så för mig blev det inga större problem och brukar heller inte ha några problem med tidbytet heller.
Jag avskyr bytet till sommartid. Och idag var det värre än någonsin eftersom jag glömde bort det och kom en timme för sent till jobbet. Pinsamt!
Underligt nog brukar bytet till vintertid också ställa till det. Borde inte det vara lättare?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag förstår inte varför vi har detta elände! Den stulna timmen gör oreda i min intre klocka. Dessutom har jag mer än 24 timmar i min dygnsrytm.
#3 Jag håller med. Min röst ligger på sommartid året runt! Jag är också en som ställer om dygnet och är kvällspigg, så för mig är det bra med ljusa kvällar.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Förra veckan så hade jag glömt ställa om klockan på mitt rum på jobbet. Fram på eftermiddagen sa de flesta "hejdå" och jag undrade varför alla gick så tidigt.
Jag var i alla fall ganska ensam på bussen hem.
/Maria