Epoker iFokus

Epoker

Etikettspråk
Läst 1249 ggr
Skogselva
2010-04-23 22:18
0

Läsa...

… kommer ifrån grek "leg" som betyder plocka (bland annat). Även i gammal svenska betydde "läsa" plocka - därav "läsa lusen av någon".

Någon som vill ut och läsa blommor i vår? Tungan ute

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Author7
2010-04-26 23:56
0

Låter ganska så logiskt eftersom när man läser plockar man ju ut bokstäver ur texter med ögonen och bildar dom till ord i hjärnan. Innan man kunde avkoda sitt eget språk genom läsning hängde ju allt bara ihop som enda klump innan man lärde sig att "plocka "

/ kom på det alldeles själv! :D

Medarbetare för Days of our lives

Skogselva
2010-04-27 15:32
0

#1 Det är faktiskt ungefär vad min latinlärare sade, så det var inte så dåligt gissat. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Author7
2010-04-28 16:42
0

aa där ser man. Kul :)

Medarbetare för Days of our lives

Skogselva
2010-04-28 17:03
0

Till midsommar tror jag att jag ska läsa några blommor och sätta i håret. Flört