Epoker iFokus

Epoker

Etikettfilmer-böcker-tidskrifter-musik
Läst 1231 ggr
Skogselva
2010-04-15 15:43
0

Boktips!

Här kan vi tipsa varandra om böcker, faktaböcker eller skönlitterära, det spelar ingen roll, bara de handlar om historia på något vis, (det gör inget om de skulle vara fantasy, huvudsaken är att det utspelar sig förr i tiden.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2010-04-15 15:45
0

Jag först! Skrattande

Det här är en faktabok och heter "Sanna historier om pirater" av Lucy Lethbridge.

och även:

"Vår klassiska lyrik"

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
2010-04-17 23:22
0

Måste slå ett slag för barnfaktaböcker. Just med faktaböcker så brukar jag bli uttråkad efter ett tag eftersom det är så mycket text och man måste söka sig igenom det för att hitta det man är intresserad av just för stunden.

Problemet är väl att jag använder så'na böcker som uppslagsböcker istället för att läsa allt. Men jag vill snabbt och lätt hitta det jag är ute efter för att sedan återgå till mitt skrivande.

"Lyft och titta Pirater" köpte jag därför igår, för där står all information jag är ute efter, kort och koncist, om än på ett något barnsligt språk. Den är faktiskt ganska skrattretande (och skratta är en stor hobby. Glad)

Author7
2010-04-28 17:13
0

Barbara Bickmore brukar skriva romaner om starka kvinnor under 1920-1940 -talet och en tror jag är lite mer tilll 1960 -talet

De har alla olika handlingar men de handlar som sagt om starka kvinnor och deras självständiga liv och hur dom påverkar den siuation eller "värld" de lever i. Flört Riktigt bra och spännade böcker. en del är baserade på verkliga händelser.

De som jag har läst heter:

Under månens skära ( 1920-1940)

Öster om Solen (1920-1940)

Fjärran stjärnor ( 1920-1940)

för kärlekens skull. ( 1960)

Men det finns många fler och dessutom lever Bickmore fortfarande och är en mycket aktiv författare om jag har förstått det rätt så det finns mycket att läsa. Hennes böcker är mycket dejalierade och erotiska. Dock kan hon ha en tendens att hoppa mycket i tiden - alltså hoppa över vissa måndader medan andra tar flera kap eller till och med år så man får hålla huvudet på skaft så att det inte blir för rörigt. Böckerna brukar också ha många karaktärer att hålla reda på men man lär sig rätt så snabbt att göra det också för hon är duktig att skapa samband som är intressanta att para ihop.

Medarbetare för Days of our lives