Epoker iFokus

Epoker

Etikettoff-topic
Läst 1466 ggr
Skogselva
0

En så'n underbar dag

I alla fall hos mig, hur ni har det hos er kan jag ju inte veta.

Det är +20 grader och solsken och det är så underbart - jag hoppas att vädret får fortsätta så här - vinterhatare som jag är så tyckte jag att första vintern 2010 var avskyvärd. Jag har längtat efter dessa varma dagar sedan första snön föll runt Lucia.

Jag ser dock ut som en albino-prickigkorv då jag fräknar men annars knappt får någon färg alls. Rynkar på näsan Men det är värt det bara sommaren kommer igen!

Men jag önskar ju att dåtidens fisbleka mode kunde komma tillbaka så ingen höjde på ögonbrynen efter sommaren då man kommer tillbaka till skolan lika blek som vanligt.

"Har du suttit inne hela sommaren, eller?" är en vanlig fråga. Obestämd

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
0

Blommorna blommar, fåglarna fåglar, solen solar… Bättre blir det inte!

Och solbränna är helt klart överskattat. Åtminstone för oss som bara visar armar och huvud och ben för solen, man ser ju bara konstig ut! Obestämd Nej, sitta i skuggan under en ek och dricka vin, det är så sommaren ska njutas! Fråga bara Bellman, eller Villon, eller Goethe…

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
0

Det eller sköna promenader. Cool

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bergspuman
0

Här en till rödlätt och ljushyad och fräknig, kan dock få rätt mycket färg om jag är försiktig i början. Men gillar inte stark värme och stark sol, aldrig gjort.

Cykelturer så att vinden fladdrar, är skönt när solen steker. Gärna ner till en sjövik eller havsvik så man kan doppa fötterna!

Skogselva
0

Åh doppa fötterna. Skrattande Det tycker jag är skönare än att bada hela kroppen, även stekheta dagar.

Värmen gillar jag dock, om jag bara dricker ordentligt, annars blir det jobbigt.

SHV-Pysen
0

usch, ingen värme, och inga bad! Tycker om solen, men 20 grader MAX kan jag sträcka mig till. Vårväder kring 10-15 grader är perfekt däremot :) Vinter och vår människa, jag

Skogselva
0

Jag brukar bli "deprimerad" av för kallt väder. Jag mår inte alls bra under höst/vinter. På våren när värmen återvänder och allt liv i naturen gör lika så, brukar allt dock ordna till sig igen.

Oisis
0

Det finns ju faktiskt de i nutiden som inte solar alls , och vill hålla sitt skinn blekt och vitt för att inte bli rynkiga. Själv har jag lite svårt för att inte sola mig till lite färg under sommaren, även fast jag inte är någon inbiten soldyrkare längre. Skulle kännas konstigt att vara helvit precis hela sommaren Förvånad

Bergspuman
0

Jag är nog sån att jag är lite fåfäng med mitt skinn. Stolt över att det är så slätt och lent och rynkfritt fortfarande trots mina snart 46 år.

Har ju fått lov att vara försiktig med sol pga solkänslig hy, har dessutom haft en malign melanom-tumör en gång.

Men håller med - att vara helt vit känns inte riktigt bra, jag vill nog ha en lätt gyllene ton i huden i alla fall, man ser faktiskt fräschare ut då.

Skogselva
0

Jag är inte så mycket för att sola, även om jag gärna ligger ute och läser när det är fint väder ute.

I torsdags gjorde jag misstaget att ligga med bar mage ute i solen med en bok. Utan smörja in mig, jag brände mig själv, och gissa om brännan anpassade sig efter bokens form!

Brännan har gått ned nu, tack och lov, vara röd med fräknar  på vissa stället och vinterblek på andra stället (på samma kroppsdel) är inte så kul.

(Damn you Dorian Gray för den solbrännan Skrikandes)

Oisis
0

Inget fel alls i att skydda sitt skinn.

Jag solar med mycket större försiktighet idag mot hur jag gjorde i min ungdoms dagar.

Skogselva
0

Jag tänkte inte alls på att jag kunde bli bränd - det var ju bara en molnfri dag med +27 där solen låg på, och jag låg bara mitt i solen och läste i två timmar.  Oskyldig

Inför nästa värmevåg ska jag vara smartare och smörja in mig innan. Flört

Oisis
0

Ja, ibland tror man att man tål mer än vad man gör. Det har man fått erfara.  Brände mig rejält en gång fast det var mulet och mycket moln. Var utomlands då.

Kan nog va bra att smörja sig. Oskyldig

Bergspuman
0

Ska man smörja sig, ska man ta ett TJOCKT lager. Inte snåldutta.

Det är först med ett TJOCKT lager en solkräm uppfyller sin "faktor".

Oisis
0

# 9 Måste ha sett skoj ut med den bokrutan på magen  Flört

Skogselva
0

#13 Jo, det är väl så. "Solkrämen ska synas!" för att citera min mamma.

#14 Mina föräldrar håller med dig om det. De skrattade  och drog paralleller till sällskapsresan, den när de åker till canarieöarna. Själv såg jag inte humorn i det. Hade det varit någon av dem, då hade det väl varit roligt, men när det var jag… Oskyldig

Oisis
0

# 15 Det kan jag tro.

# 13 Instämmer.