Slott
Jag hittade den här sidan idag och man kan hitta många bilder av slott, för den som är intresserad av att titta på sådana. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Rolig länk.
Har en önskan om att en gång få åka till England och bo på ett riktigt gammalt slott och få uppleva nåt spännande 
#1 Jag också!
Jag tycker det är så roligt och intressant att besöka slott och få guidad tur. Ska försöka övertala mina föräldrar att ta mig till Karlsborgs fästning i sommar. Tycker det är dags att åka dit och få en till guidad tur. Har varit där två gånger tidigare, för typ tio år sedan. En gång med skolan, en gång med familjen.
Förra året blev det Torpa stenhus (utanför Borås), men jag tror inte jag kan få dem att ta mig dit en andra gång så tätt inpå. Men jag vill dit igen och höra exakt samma guidning som förra året. Det var ju intressant! 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Karslborg ska jag också se invändigt vid något tillfälle. Har bara befunnit mig ute på gården, då de hade hunnit stänga den dagen då vi var på genomresa. 
#3 Tråkigt.
Jag rekommenderar varmt den guidade turen, den är jätterolig och intressant. Men de kanske gjort om den sedan jag var där sist. Den var speciell, och inte som vanliga turer.
Jag vet inte om jag ska berätta om turen, det kanske blir som att berätta slutet på en film för någon som inte sett filmen?
# 4 Kanske det. Fast liite kan du väl berätta?
Visst ska det bli en guidad tur när vi kommer dit såklart. 
Kan berätta början, det är det jag minns bäst, var ju trots allt 10 sist jag var där. Hoppas jag inte förstör själva grejen bara, och hoppas att de inte ändrat på det.
Vi fick sätta oss i en liten biograf och se en kortfilm om fästningen och soldatlivet. I filmen blev det sedan krig och rätt som det är hör man hur någon skjuter en kanon och rummet fylls med rök. Upp åker bioskärmen så man kan springa ut. Vi får sedan följa guiden genom tunnlarna, och hela tiden hör man krigsljuden. Sedan kommer man till ett rum och allt blir tyst. Då börjar själva guidningen.
Det är en väldigt häftig upplevelse. 
# 6 Det där lät ju hur spännande som helst
Måste upplevas märker jag. Ska bli intressant. Få se när vi tar oss dit.
#7 Det är därför jag vill åka dit en tredje gång. 
Det kan jag tro det