Första inspelade ljudet?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, vad tror ni om detta ljud? På youtube står det att det är det första inspelade ljudet och att det är ifrån 1860-talet.
Själv vet jag inte vad jag ska tro.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Lät som en instängd mygga eller nåt. Undrar vad detta ljud skulle föreställa?
Det är insektsvarning på det där. Men visst är det någon som sjunger?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Ja, jag tror att det någon som sjunger.
Jag får kalla kårar för att jag tycker att det låter som ett spöke och inte en insekt.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!