Fredagen den trettonde
Idag är det fredagen den trettonde, vad säger ni om det?
Är ni skrockfulla eller det bara som vilken dag som helst?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag är inte ett dugg skrockfull om trettontal. Tretton är ju det kvinnliga talet, den stora gudamoderns! Det är möjligtvis ett hot mot patriarkatet, men inte mot jämlika demokrater. 
När jag däremot skulle fira min 30-årsdag och det inte bara var fredag den 13de utan också långfredag, då var jag lite nervös! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag försöker vara neutral ang detta datum
Kanske en otursdag för män då 
Jag brukar se det som en turdag, och spelar jag så satsar jag på nr 13. Spelar väl mest på chokladhjul, men ändå.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Klart man måste vara positiv, även när det gäller skock.
För många år sedan, så genomgick jag ett ganska så stort kirugiskt ingrepp i min kropp på just fredagen den trettonde. och det gick hur bra som helst. Jag sitter ju här 
Vad är det man brukar säga? "De energier man skickar ut får man också tillbaka."
Exakt 
Jag överkom fredag den 13:e utan en enda skråma. Förra året fanns det ju massor med fredag den 13:e, och jag vill minnas att den ena fredagen så fick mena ena kompis en tallrik gröt i huvudet och min andra kompis slet sönder sina byxor. x) Men jag klarade mig undan då med. Jag fick möjligtvis magont av skratt dock. ^^
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#7 Haha, ja, det jag skulle jag nog också få om det varit mina "stackars" kompisar som fått gröt i huvudet och så. 
Visste ni att varje månad som börjar på en söndag har en fredag den trettonde?
Haha, ja, det var en intressant dag! ^^
Det har jag aldrig reflekterat över, men det borde ju stämma ja. :) Då kan man förbereda sig lite tidigare inför otursdagen om man vet det, haha. ;)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
# 7 Oj då! Vilket öde.
Kan tänka mig att du fick dig ett gott skratt.
# 8 Det har jag heller aldrig reflekterat över, som sagt.
Läste det på en mjölkkartong förra året och trodde inte på det, så jag var tvungen att sätta mig med en kalender och gå igenom månad för månad. Det visade sig stämma.