Epoker iFokus

Epoker

Etikettsamhället
Läst 1817 ggr
Skogselva
0

Svenska kolonier

Jag har lite vagt för mig att Sverige under en kort tid hade en koloni någonstans runt dagens New York, innan holländarna jagade iväg oss och övertog kolonin.

Någon som vet om det stämmer?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Oisis
0

Det kan nog stämma ja. Har just talat med historiekunnig person, som bekräftade detta Glad 

Kan det ha varit på 16-1700 talet månne tro?

Skogselva
0

Tror det, minns inte exakt årtal.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad