3 september 1666
(Så mycket för låg profil va? Jaja, men jag är ledig idag och ska egentligen städa, så det är väl klart att jag sitter här istället?
Dessutom har jag norpat pappas historiatidning och har läst mängder med intressanta saker jag vill dela med mig.)
Åter till topic - idag för 344 år sedan brann stora delar av London ned.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Kan inte ha varit kul för Londonbona heller..
Märkligt årtalet såg ut 1666..Lät lite skrockfullt nästan va..
P.S: Jättekul att du tillbringar din lediga tid här såklart Skogis 
Försök hålla mig härifrån 
Ska man filosofiera på årtalet 1666, så kan man ju gå tillbaka till Nero som beskylldes för att bränna ned två tredjedelar av Rom för mer än 1600 år innan. Enligt min religionslärare i gymnasiet, i alla fall, så är Neros namn i numerologi 666 och att det är därför det är djävulens namn.
Nu har jag väl ingen fin slutsats, utan bara en filosofi. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
# 2 Nu läste du mina tankar Skogis! Det var faktiskt det jag hade lite i åtanke, som du hade skrivit om Nero tidigare och de tre sexorna.
Häftigt! 
Verkligen! Cool