Epoker iFokus

Epoker

Etikettspråk
Läst 1799 ggr
Skogselva
2010-09-10 23:40
0

@

Snabbel-A som finns i alla emailadresser, den kan väl inte ha här att göra?

Men det är faktiskt så att den är väldigt gammal, upphovsmannen var troligtvis en medeltida munk som velat underlätta sitt skrivande,  även om den varit så gott som okänd tills emailens intågande. Det är en ligatur, alltså en sammanslagning av två bokstäver, i det här fallet a och d = ad (latin: till, vid, mot, hos).

Så det är alltså latin och betyder "ad"

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Oisis
2010-09-11 17:34
0

Oj vad du lär ut mycket intressant Skogis! Skrattande

Detta visste då inte jag heller. Tack för det.

Skogselva
2010-09-12 13:12
0

You're welcome Cool

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad