Bokmässan
10 dagar kvar, ska ni dit? Brukar ni kolla efter något särskilt då, eller bara gå dit för skojs skull?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Om det så blir det sista jag gör så ska jag gå, men jag vet inte vilken dag än. Jag brukar kolla på det mesta, men ibland kan jag ha en inköpslista på böcker jag vill ha.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Ska försöka hitta en bok med Sapfos verk, men annars har jag inte så mycket inköpsplaner i år. Det blev lite av en besvikelse förra året, köpte bara två böcker och en penna, medan jag året dessförinnan köpte 10 böcker. Hoppas det är bättre i år. 
Antar att du har rätt nära till bokmässan, vilket inte jag har. 
Jag har nog aldrig varit på en sådan tyvärr, trots den bokmal jag ändå är 
Bokmässan är i Göteborg, och dit pendlar jag ju varje dag, så det är ganska nära. Har varit där varje år sedan 2005 tror jag. Om du aldrig varit där så har du missat något, det är en så'n där sak man måste göra åtminstone en gång innan man dör. 
Böckerna är förvisso inte billigare än vanligt, men alla bokhandlar samlade på ett ställe och flera tusen besökare samtidigt - det är verkligen en upplevelse att trängas bland stånden med full och tung ryggsäck och flera påsar i händerna.

Jag var där igår. Riktigt kul! Köpte tre böcker! en om Australien, indisk vegetarisk mat och en bok om filsofi. Och så fick jag en bok gratis också i en liten utlottning om skepp från olika epoker ! Så det kändes lyckat och bra! :D
Medarbetare för Days of our lives

och just i ja en bok om pirater också :)
Medarbetare för Days of our lives
#5 Jag var där igår. Missade piratböcker totalt ju! Och jag hade också velat ha en bok om skepp från olika epoker!
Orättvist, tror minsann att det är min tur att låna böcker från dig nästa gång vi ses. 
Men vad hette dessa två böcker? Piratboken och skeppsboken, alltså. (Jag kanske har piratboken redan, kanske.)