Hercanleum
(Stavade jag det där rätt nu?)
Jag såg en mycket intressant dokumentär idag som handlade om Hercanleum som, likt Pompeji, gick under vid Versuvius utbrott 79 före vår tid.
Eller snarare, jag började se på den, men hann inte se hela, så jag spelade in resten.
Jag tycker att det är väldigt häftigt dock att allt blivit så mycket mer välbevarat än i Pompeji. Bland annat visade arkeologerna upp förkolnade trämöbler (för det var förkolnaden som bevarade dem), men också trä som inte förkolnas, i detta fall en skåpslucka.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag tror det är Herculaneum. Men jag har också läst om det. Otroligt intressant!
Just det, så stavas det! Som du säger, intressant. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!