Vilken historisk person är du?
Jag hittade det här testet på Ne och tänkte att det kunde vara kul att göra om man inte har något för sig. 
Jag blev Ingrid Bergman
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Pablo Picasso 
Anders Celsius
Anders Celsius (1701-44) var en stor vetenskapsman som tog avstånd från kyrkan. Gifte sig aldrig.
Maria Magdalena
Maria från Magdala el. Maria Magdalena var Jesus främsta kvinnliga lärjunge. Enligt legenden blev hon predikant, eremit och asketisk botgörare.
Verner von Heidenstam
Verner von Heidenstam (1859-1940) var en stor poet som ofta blev förälskad. Det tog lång tid för honom att få ur sig diktsamlingarna. Gillade Vättern.
Hahaha, det här var roligt!
"Låt själen vara fri"

Marilyn Monroe
Marilyn Monroe (1926-62) var den firade stjärnan med det labila psyket. Dog tidigt men har förblivit stilikon.
Vaddå "labilt psyke"?
Det är inget fel på mig, det är ju alla andra som är konstiga…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Marilyn Monroe
Marilyn Monroe (1926-62) var den firade stjärnan med det labila psyket. Dog tidigt men har förblivit stilikon.
pfftt. vadå labil (precis som Ahnna säger) det är inga fel på mig, bara för att omvärlden inte kan greppa mig och mina tankar!?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Verner von Heidenstam här också ^^ vet dock inte om beskrivningen stämmer helt 100 på mig, men lite kanske ;)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
#7 Hehe, nej det stämmer inte helt in på mig, jag blir tvärtom förälskad väldigt sällan men jag skriver mycket. 
"Låt själen vara fri"
anders celsius
Verner von Heidenstam
/Maria

Marie Antoinette
Marie Antoinette (1755-93) var drottningen som gav lyxen och shoppingen ett ansikte, så till den milda grad av hon till slut blev giljotinerad, allt till pöbelns förnöjelse.
lyx??? shopping??? jag stackars fattig student???, dessutom blev hon knappast giljotinerad för att hon shoppade utan snarare för att hon var drottning…
'Beyond the Wild Wood comes the Wide World,'

#11 Jag håller med - fast det är ju i och för sig sant att hennes kärlek för smyckesshopping ledde till en viss incident där en falsk försäljare lurade kungafamiljen på en massa pengar som i sin tur ledde till att folket fick förhöjda levnadskostnader och hej och hå… Inte populärt! Jag är böjd att tro att folket var rätt nöjda med att se sin drottning betala det högsta straffet…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
knuff
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Mary Wollstonecraft!

Radikal feminist. Hennes dotter skrev Frankensteins monster.
Hm!
#14 Född 1759
Jag har hennes "A vindication of the rights of woman", borde kanske läsa den snart… den har stått i bokhyllan i tre år nu. (Gissa hur jag vet vilket år hon föddes
)
Har bara läst lite, men det var intressant faktiskt. En bok som alla borde läsa.
Rembrandt.

Verner von Heidenstam
Verner von Heidenstam (1859-1940) var en stor poet som ofta blev förälskad. Det tog lång tid för honom att få ur sig diktsamlingarna. Gillade Vättern.
ok inte för att jag har hört talas om honom men det var väl intressant ;)
Medarbetare för Days of our lives
#17 Där har du alltså ett informationsbehov. 
Ingrid Bergman
Okej. xD
Sedan testade jag igen, blev då Marilyn Monroe… Trevligt. x3
Knuff
Jag gjorde om testet och blev Zarah Leander den här gången.
Ingmar Bergman