Vad är ni intresserade av?
Aktiviteten är låg och jag har varit lite frånvarande, i skrivande stund verkar jag vara helt och hållet själv här på sajten.
Artiklar är en sak, jag har massor som jag lovat skriva om men som jag ännu inte skrivit om, men artiklar är ju inte allt, inte sant? 
Så jag undrar - vad är ni intresserade av att diskutera här på forumet?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag är en kulturnörd. Jag är intresserad av forna tiders musik, konst och litteratur, forna människors föreställningsvärld och filosofi, hur människor levde för hundra eller femhundra eller tvåtusen år sen, vad de trodde och tyckte och tänkte, vad de åt och drack, och vad som uppfattades som normalt/abnormt i deras värld.
Bland annat. Jag tycker du kan fortsätta som du börjat, det finns redan mycket läsvärt härinne!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Så bra, (och det är det jag tänkte mig när jag startade sajten.) 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Kan bara instämma med LenaR 
Jag är också lite av en kulturnörd. Så kör på bara som du tänkt dig. Duger alldeles utmärkt åt mig med.
Suger i mig av allt!
Jag har frågat förut, men nu är det tillbaka i detta stadie. Antagligen skriver jag inte om rätt saker, för att ni medlemmar, vilka som helst av er, ska vara intresserade av att kommentera osv. Så något måste jag ju göra fel eftersom aktiviteten är som den är, och jag vill verkligen inte att det ska vara så dött som det är här inne just nu!
Det är väldigt nedslående att inte få någon respons alls, vilket gör att jag tappar lusten att försöka hålla igång sajten. Och som sagt, jag vill inte att den ska gå i graven.
Så vad är ni intresserade av att diskutera?
Skogis, du har en jättefin sajt. Kämpa på!
Om jag ska föreslå ämnen så ser jag gärna fler artiklar om konstnärer eller musiker. Det brukar du väl få respons på? Men varför inte stora politiker också, eller hjältar som Florence Nightingale och Ghandi! Darwins liv och leverne? Vetenskap under 1700-talet?
Jag har själv inte varit så aktiv för jag har haft en tung och sorgesam höst. Idag hölls jordfästning för min mamma, och det fick mig att fundera över olika begravningsriter. Vår är ju så konstig så ingen begravning sker ens! Det skulle vara riktigare att kalla det minnesstund, eller avskedstagande. När slutade vi ha begravning i samband med begravningen?
Tack
Har skrivit ned dina förslag, som får mig att tänka på Jean-Paul Marat och Charlotte Corday. Blir att hoppa upp tidigt i morgon, ikväll kommer inget, men jag ska försöka klura på något.
Tråkigt att höra om din mamma. 
Jag har bara varit på en "begravning" förut, min dödsfödda kusin, men eftersom alla kallade det för minnesvaka så har jag tills idag trott att det var något föräldrarna valde - att ha vakan, men inte jordfästningen. Jag håller med dig, det är konstigt och nu får du mig att börja fundera över det också.
Tack för din sympati.
Marat och Corday är ju dramatiska personligheter, fast jag vet nästan ingenting om dem. Det blir spännande!
Glömde, du nämnde konstnärer, här är en utifall han missades.
(Minns inte när han förlorade sin förstaplacering)