Trevlig helg?
Igår var jag på Jul på Liseberg, vilket blev en kall heldag, men mysig (dock ingen kamera med så några mysiga julstämningsbilder blir det inte.
)
Idag är jag lite trött, men nöjd (har lämnat in en
hem(sk)tenta) så ska finurla lite på en fortsättning på franska revolutionen. Känner mig inte klar med den, även om den är publicerad.
Och ni? Haft en trevlig helg (eller ja, det är ju fortfarande helg, men ändå…)
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Vi hade vår årliga julmarknad idag. Det var mycket folk, lagom kallt, vackert med all snö, och en hel del julklappshandel. Så det var en fin dag!
Vad jag gjorde igår minns jag inte… Sov? Läste? Tittade på tv? Vem vet.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Lite som min söndag, jag såg ikapp mig på inspelade program och men resten av dagen är ett surr av lathet. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!