Epoker iFokus

Epoker

Etikettfilmer-böcker-tidskrifter-musik
Läst 1396 ggr
Skogselva
0

Da Vinci-koden

Kanske har ni redan läst den här artikeln på aftonbladet, men ämnet är intressant och har ni missat den så ska ni göra det. Tungan ute

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8273896.ab

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ahnna
0

Jag gillar böcker och film i stil med Da Vinci-koden, och det finns ju en uppsjö sådana som är nästan exakt likadana som just Dan Brown's bok. (Till exempel filmen Revelation_ från 2001_, med Terrence Stamp och Udo Kier. Det skojiga är att den alltså kom ut ett par år innan Da Vinci-koden publicerades.)

Men jag är inte så mycket för när det blir överdrivet, som att texten i bibeln innehåller ledtrådar till hur man hittar Jesus grav, att pyramiderna byggdes av aliens, att trafiklysen innehåller meddelanden från gud… Det faller på sin egen orimlighet.

När det gäller sublima meddelanden, som kanske egentligen inte är något annat än en slump, då tycker jag att det blir mer trovärdigt i böcker och filmer och då kan jag tycka om det. Glad Vad gäller Mona Lisas ögon, tja… Jag har inte sett tavlan själv ännu, så jag vill inte uttala mig innan jag gör det. Just Aftonbladet är inte den mest trovärdiga tidningen alla gånger och som alla kvällstidningar så skriver de gärna vadsomhelst som säljer lösnummer, även om en djupare utredning av källan skulle visa att ämnet är överdrivet eller rent av påhittat. Men just att tillåta sig att fantisera om hur det skulle kunna vara ger en ny dimension av bra böcker och film, tycker jag. Men för mig stannar det där - utan bevis är det inte på riktigt.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Skogselva
0

Jag tycker det spännande med symboler och jag gillar den sortens tankenötter, då man får lista ut det med olika symboler. Jag har inte heller sett Mona Lisa, och som du säger, kvällstidningar är ju lite så där ibland. Det var nog mer "ämnet" i sig som fascinerade. Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad