Epoker iFokus

Epoker

Etiketthistoriska-händelser
Läst 1687 ggr
Skogselva
0

Sveriges nationaldag

I dag är Sveriges nationaldag, ifall någon missat det. Flört Firar ni denna dag på något särskilt vis eller ser ni det bara som vilken (röd) dag som helst?

Själv firar jag dagen med att göra klart den sista inlämningen och efter det blir det väl att plugga inför omtentan. Visst har jag roligt?

Rätta mig om jag har fel, men som jag minns det så firar vi nationaldag just 6 juni för att det var då, 1523, som Gustav Vasa valdes till Sveriges kung.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[stblues35]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Firar inte på något särskilt sätt..har att göra med att jag tycker det är en jäkla dum anledning att fira nationaldag..antingen har vi nationaldag när vi blev fria från Danskarna eller så när vi stod på toppen och var en stormakt…något annat är bara dumt!

Skogselva
0

Själv firar jag inte heller, men det är mest för att vi aldrig gjort det i vår familj, har inga skäl så som du har. Jag har aldrig tänkt så mycket på det.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad