Matvanor
Jag hörde på ett program för ett tag sedan att på 1700-talet så åt de rika efterrätt efter, varje måltid, frukost, middag, kvällsmat medan tjänarna bara fick efterrätt på söndagar.
Känner ni till några fler matvanor från förr eller kanske bara vet vart man kan läsa mer om sån't?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Ett mycket stort ämnen. Det skulle kunna bli flera böcker.
#1 Sant och det värsta är att jag inte har något som kan begränsa ämnet till bara ett litet urval med böcker. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

Jag har svårt att skriva något i ämnet eftersom det skulle bli ett antal böcker istället. Jag har ibland skrivit någon artikel i tidningar och tidskrifter, i ämnet men då i en mycket snäv begränsning.
De böcker som jag har i ämnet är nästan alla omöjliga att få tag i och i de flesta fall även gallrade i biblioteken. Då är det inte meningsfullt att ens nämnda dem.
Nej, det är väl ingen större vits om man inte kan få tag i dem.