Epoker iFokus

Epoker

Etiketttill-sjöss
Läst 1627 ggr
[Driva]
0

Shantie sida

Jag har ett stort intresse av gamla shanties och liknande trad folk musik så jag har nu gjort en webbsida där jag samlar sådana för aktivt sjungande :)

Kika gärna in:

http://seaofshanty.wordpress.com

Skogselva
0

Åh vad roligt, Glad det försökte jag få igång en tråd om här, men det vara bara jag som tog det betet.

Jag är piratnörd och väldigt intresserad av marinhistoria (heter det så?).

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

[Driva]
0

Den tråden missade jag helt :)
Vad roligt, jag tycker shanties och gamla visor överlag är väldigt intressant, och jag vet att det används fortfarande så därför hoppas jag på att sprida lite inspiration :)

Skogselva
0

Jag kan knuffa upp den, du kanske har fler tips. Glad Jag tycker också det är intressant och jag gillar genren, hade en period då jag lyssnade på shanties, men slutligen kunde jag inte hitta några nya visor och de jag hade blev så utlyssnade. Obestämd

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad