Epoker iFokus

Epoker

Etiketttill-sjöss
Läst 1198 ggr
Skogselva
0

Ostindiefararen Götheborg

Som ni kanske redan vet så är jag piratnörd, så därför tyckte jag det var så häftigt det jag gjorde idag.

Jag gick ombord på ostindiefararen Götheborg, som ni kanske eller kanske inte minns. Skeppet som seglade från Göteborg till Kina 2005-2007.

Det var kul, tog ingen guidad tur, utan gick bara omkring på skeppet och gjorde slut på kamerans minneskort.

Det var häftigt!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har varit på skeppet ett par gånger också….det är ett imponerande bygge. Men tyvärr är den redan i dåligt skick….det ser ut som om bordläggningen redan har börjat att ruttna….dom har troligen fuskat med impregnering eller nåt?!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Fuskat med tjäran? Ingen aning, kanske. Jag tänkte faktiskt inte så mycket på det, jag tyckte det var så häftigt att få vara ombord ett riktigt skepp att jag knappt märkte folket omkring mig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Ghosthunter
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja eller annars har dom inte haft bra virke (Ek) från börjanGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Skogselva
0

Så skulle det också kunna vara.