Shakespeare vs Dr Seuss
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad hade Shakespeare haft att säga till Dr Seuss om de mötts? Hade de förbrödrats över engelska språkets rim och ordlekar? Eller delat författartips? Eller råkat i luven på varandra över olika syn på litteratur?
Männen i videon tror på det senare alternativet när de låter William och doktorn mötas. Och det är väl inte helt omöjligt att de hade haft svårt att se varandras synvinkel i verkligheten också…
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Hahaha kul! Jag är nog mer bekant med Shakespeare än Dr Seuss dock, vet att den senare skrivit rimmande barnböcker, men känner nog inte till några verk, så jag hängde inte med i karaktärerna han nämnde.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jo, de gör väldigt amerikanska rap battles, så det är inte alltid en europé hänger mé. =) Dr Seuss känner jag till för att jag sett The Grinch med Jim Carrey, och för att han refereras i så många amerikanska filmer.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
The Grinch har jag också sett, så det är Dr Seuss som skrivit den, jaha, där ser man.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!