Epoker iFokus

Epoker

Etikettfilmer-böcker-tidskrifter-musik
Läst 1997 ggr
LenaR
0

Downton Abbey

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Skogselva
0

Där ser man, har missat serien totalt, men det är kul när de verkligen vill satsa på den här sortens serier, så de gör fler än en säsong. Glad

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Papaya
0

Jag har under de senaste dagarna sett säsong 1, och börjat på säsong 2. Jag gillar serien, det är mycket som är bra. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Skogselva
0

Såg några minuter av avsnitt 4, helt klart en serie jag skulle kunna fastna i. Glad

Annars har jag fastnat i den här andra serien From Larkside to Candleford(?) Men jag kom så mitt i allting att jag inte riktigt greppar handlingen. Någon som sett den från början och kan förklara?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

LenaR
0

Jag kan förklara!

Efter att Downton Abbey kom ut var det en som tyckte att den serien var för high brow, så då skapades en blek och platt low brow-kopia - From Larkside to Candleford…

Nej, förlåt, förlåt, men av den serien såg jag lite av första och ännu mindre av andra delen och jag gillade den inte alls. Jag hade stora förhoppningar på den eftersom Downton Abbey precis slutat, men det var ungefär som att se Milos Formans hemska Valmont efter att ha sett Stephen Frears fantastiska Dangerous Liaisons.

Kanske har Candlefordserien blivit bättre i andra säsongen, så är det ju ofta, men jag tappade intresset genast och håller mig till Downton Abbey.

Glad

Skogselva
0

#4 Haha okej, det är så det ligger till. Tungan ute Jag kan inte göra den jämförelsen, men jag tycker de verkar vara ganska olika varandra.

Jag har bara sett Valmont, så det kan jag inte heller jämföra, har försökt läsa boken, men det där med brevromaner är inte riktigt min grej, så där kom jag inte så långt. Hade du sagt "ungefär som att se En djävulsk romans efter Valmont" så hade jag förstått.

LenaR
0

De kanske är olika, det kanske bara var jag som hade abstinens efter Downton och hoppades på något liknande.

En djävulsk romans har jag inte sett, men det är ytterligare en filmatisering av samma roman? Populär bok det där, har inte läst den jag heller. Den kanske helt enkelt gör sig bättre dramatiserad.

Skogselva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kanske är så.

En djävulsk romans… den är förlagd i nutid, och det tog mig ett tag innan jag insåg att det var Dangerous Liasions, för lite har de ändrat. Marquise de Merteuil och Victomte de Valmont har blivit styvsyskon till exempel, och heter något annat, minns ej.

Bybo
0

Har sett båda…men, inte följt nån av dem. Bara glad, om jag råkat på dem. Gillar båda, även om det inte är kanooorners

Skogselva
0

Har fortfarande inte sett Downtown Abbey, men annars är det samma här. Jag dör inte om jag missar ett avsnitt av Lark Side, men det är väldigt trevligt att träffa på programmet när man letar bland kanalerna efter något att se.