Den sköna synderskan
Jag köpte denna bok på bokmässan och har precis börjat läsa den. Den behandlar prostitution i sekelskiftets Stockholm och jag tycker den är väldigt intressant.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Du får berätta mer när du läst ut den!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Det ska jag! 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Jag har läst hälften av boken nu, den är väldigt fängslande, det är svårt att sluta läsa när man börjat. Det handlar mycket om synen på de prostituerade, hur de behandlades… senaste kapitlet handlade om besiktningen, alltså den undersökning de registrerade prostituerade tvingades genomgå en gång i veckan, vad det fanns för ordningsregler, rutiner osv med den.