Epoker iFokus

Epoker

Etikettfilmer-böcker-tidskrifter-musik
Läst 2043 ggr
Skogselva
0

Årets julkalender 2011

Jag tycker årets julkalender, Tjuvarnas jul, är lite rolig, piratnörd som jag är så älskar jag ju att Siw Carlsson (Madame Bovfen) spelar pirat, men även annars tycker jag det är kul att det handlar om en tjuvliga (fråga inte varför, men jag älskar böcker och filmer som handlar om tjuvar).

Finns ju en hel del anakronismer, men man kan väl inte vara för petig när det är julkalendern, även om en del saker verkligen retar mig, men de har ändå lyckats bygga upp en någorlunda bra 1800-talsmiljö.

Om jag inte minns fel (vilket är möjligt) så har den bland annat hämtat lite inspiration från Oliver Twist, jag har inte läst boken så jag är nyfiken - märks det? Finns det delar som är väldigt Oliver Twist?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bybo
1

Jag gillar årets julkalender. Oliwer Tvist, kan nog stämma. Jag själv tänkte på Charles Dickens: David Cooperfield, men, jag minns kanske fel.

Skogselva
1

Möjligt att jag blandat ihop böckerna, allt jag minns var de hämtat inspiration från en Charles Dickens-bok. (Oliver Twist är också skriven av Dickens.)

Är "David Cooperfield" bra förresten?

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bybo
0

#2 Ja, den är jättebra (vad jag minns)

Skogselva
0

Ska försöka läsa den, någon gång. Även om jag skulle ha tid så köper jag så mycket böcker att jag nog aldrig kommer hinna läsa allihop. Tungan ute

Men jag ska nog läsa Oliver Twist först, eftersom jag redan har den i bokhyllan.

Mitralis
0

Jag gillar också årets julkalender, den känns välgjord Glad

Skogselva
1

#5 Håller med. Glad