Epoker iFokus

Epoker

Etikettoff-topic
Läst 1793 ggr
Skogselva
0

Gott nytt år!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha nu var jag först va?

Jag får väl ta och passa på medan jag kan, vet inte när jag (med gott samvete) kan titta in här igen.

Hur ser ert nyår ut? Fest eller lugn hemmakväll?  Avlägger ni några nyårslöften, brukar ni lyckas hålla dem?

Förr så var nyår närmast en magisk natt (som så många andra på den här tiden) och man försökte sia om det kommande året. Bland annat sades det att man inte skulle låna ut pengar på nyårsdagen, för då skulle hela året bli fullt av utgifter.

Bilden är från 1904/05 av John T. McCutcheon (Lite gammal, jag vet, men tyckte den var rolig.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0

Själv är jag bara hemma. Min mamma brukar laga trerätters, och min farbror med familj kommer över. Oftast blir det att spela kort, och är jag inte med dem så underhåller jag min fyraåriga kusin.

Inga nyårslöften för min del.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad