Under de tider man offrade
Hej! đ
Jag undrar om det finns nÄgon hÀr som har en bra sida dÀr man kan lÀsa om offer? Eller om nÄgon vet nÄgot sjÀlv?
Hur stod det till i offringen av mĂ€nniskor? hur gick det till? Hur vanligt var det? Hur stod det till nĂ€r det gĂ€llde djur? Osv! Jag vill veta allt som jag kan fĂ„ tag i! đ
Vidare undrar jag vart/hur man kan fĂ„ tag i en offerkniv och hur mycket de kan tĂ€nkas kosta đ
Varför vill du ha en offerkniv? Hade du tÀnkt att offra nÄgon?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Nej, jag har inte tĂ€nkt att offra nĂ„gon. Grejen Ă€r bara det att de Ă€r sĂ„ coola och jag skulle vilja ha en som prydnad, om det inte Ă€r olagligt nĂ„gonstans? đź
Om det Ă€r sĂ„ konstigt att visa intresse för det som inte direkt hör till ens egen tidsĂ„lder eller religion sĂ„ fĂ„r jag vĂ€l be om ursĂ€kt för frĂ„gan dĂ„ đ.
Jo visst fÄr du frÄga hÀr inne om olika tidsÄldrar blev bara fundersam att du ville ha sÄn kniv i samma inlÀgg om offring.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Aha, du menar sĂ„ đź. Jo, tĂ€nkte inte riktigt pĂ„ att det kunde uppfattas sĂ„, hade mer i tanken att de tvĂ„ hörde ihop och var hyfsat korta frĂ„gor, sĂ„ man kunde lika gĂ€rna infoga dem i samma đ.
Men om man inte vill svara pĂ„ just den sĂ„ kan man istĂ€llet svara pĂ„ de som stĂ„r över den, om man har nĂ„got att bidra med och vill âïž.